Dag 3: zondag 22 juli 2018

22 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Na een uitgebreid ontbijt kijken we nog even het einde van de formule 1 race en vertrekken dan weer richting Manhattan. Met PATH naar WTC en vanuit daar de metro uptown richting 42nd Street. Een kleine wandeling door Hell's Kitchen en dan zijn we bij Intrepid. Dit is een oud vliegdekschip dat gebruikt is in de 2e wereldoorlog.

Gelukkig geen lange rijen bij de - inmiddels gebruikelijke - security check en bij de kassa. Eenmaal op het schip eerst binnen in het museum rondkijken. Hier staat ook een met legosteentjes gebouwde replica van het schip. Verder langs de officierskamers, de ankerkamer en de munitiekamer (dat laatste vinden Thijmen en Caspar natuurlijk het meest interessant). Buiten staat ook een aantal kanonnen waar ze op kunnen zitten. Daarna binnen weer verder kijken, een filmpje over kamikaze aanvallen op Intrepid in de 2e wereldoorlog, een schroef van het schip en al enkele vliegtuigen in de hangar. Wat verder naar achter op het schip is een expo ruimte waar je in een cockpit van een vliegtuig kunt zitten, zelf oefenen met sturen en een blik werpen in de binnenkant van een onderzeeër.

Daarna naar buiten. Bovenop het schip is het flight deck. Hier staan diverse soorten gevechts- en aanvalsvliegtuigen en helikopters. En achterin is de expo met de spaceshuttle Enterprise. Tot slot nog langs de Concorde. In 3 uur van Londen naar New York, toch wel relaxt...

Vanuit Intrepid wandelen we richting de Empire State Building. Helaas begint het een beetje te regenen. We komen weer via Time Square. Bij Bryant Park lopen we via 6th Avenue. Deze is grotendeels afgezet voor een markt. Hier hebben Thijmen en Caspar ijsrollen gegeten. Deze werden ter plekke gemaakt op een diepgevroren plaat. Vanuit 6th Avenue voor naar de 34e straat, naar de Empire State Building. Omdat het niet heel mooi weer is, staat er geen rij voor en in het gebouw. We kunnen zo doorlopen naar de security en de ticketbalie. En daarna meteen de lift in naar boven. Het blijft toch een indrukwekkend uitzicht over de stad. Helaas gaat het steeds harder regenen. Even schuilen en dan toch weer naar buiten. Als we de volgende buien zien aankomen via Central Park gaan we naar beneden. Even schuilen voor de regen bij Starbucks en dan nog langs footlocker en de Superdry op 34 Street.

We gaan eten in China Town, dus nemen we de metro een stuk downtown. We stappen iets voor Little Italy uit om het laatste stukje weer te lopen. In Littly Italy de typische huizen met de brandtrappen aan de buitenkant. Tot slot in China Town gegeten bij Shanghai Asian Cuisine op aanraden van Tripadvisor. Dit was echt heerlijk! Een Uber richting WTC en de PATH weer naar New Jersey.

1. Carly Schmitz:
    29 juli 2018
    Soort van heimwee komt op........