Dag 21: donderdag 9 augustus 2018

9 augustus 2018 - O'ahu, Verenigde Staten

We beginnen eerst met een rustig ontbijtje buiten bij het huisje. Thijmen heeft ondertussen nog een hagedisje te pakken gekregen. Daar zitten er genoeg van in de buurt. Na het ontbijt rijden we naar Diamond Head. Dit is de bekende vulkaan krater aan de oostkant van Honolulu. Het is alweer lekker warm dus een goed idee om begin van de middag de krater omhoog te lopen in de zon... (we zijn niet de enige gekken :-)).

De wandeling is eerst nog over een betonnen pad en licht hellend. Daarna is er wel een pad maar is meer rotsachtig, steil en met haarspeldbochten naar boven. Onderweg stoppen we 2 keer bij een plekje in de schaduw. Dan weer dapper verder met de trail. Na de haarspeldbochten gaat een steile trap omhoog naar een tunnel. Na de tunnel komen we bij het eerste uitzichtpunt waarbij je de krater beter kunt zien dan vanaf beneden. Vanuit het uitzichtpunt is er weer een steile trap omhoog naar opnieuw een tunnel. Aan het einde van die tunnel is nog een wenteltrap omhoog naar een bunker en vanuit daar nog een klein stukje naar boven naar het uitzichtpunt aan de bovenrand van de oude vulkaankrater. Het uitzicht vanaf hier is geweldig, zowel over de oceaan als over Honolulu. We wandelen terug via een ander pad waarbij we de steile trappen deels vermijden.

Vanuit de Diamond Head krater rijden we naar Waikiki. Het doel is te gaan snorkelen maar er zijn veel te veel golfen en veel stroming. In de golfen springen brengt ook de gewenste verkoeling. Na het afkoelen in het water lopen we naar het Waikiki-kantoor van de Honolulu Police Department om te kijken of onze autosleutel wellicht is gevonden, helaas zonder resultaat. We wandelen nog wat over Waikiki Beach langs hele bijzondere bomen (een soort jungle bomen) en langs het standbeeld van Duke Kahanamoku, die we nu eindelijk normaal op de foto kunnen zetten. Vanuit Waikiki rijden we weer naar het huisje en maken een heerlijke spaghetti.

1. Pa:
    14 augustus 2018
    Wat een trip !

Wanneer komen jullie eigenlijk terug ?