Dag 4: maandag 23 juli 2018

23 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Na weer een stevig ontbijt met de PATH en de metro naar Brooklyn. De voorspelde regen is er niet, dus we gaan wandelen over de Brooklyn Bridge. Vanaf de Brooklyn Bridge heb je weer mooi uitzicht op de skyline van Manhattan. Onderaan de brug aan de Manhattan kant drinken we een Starbucks koffie in het park bij City Hall. Thijmen en Caspar zijn druk met het voeren van eekhoorns.

Vanuit City Hall nemen we de metro richting West 81st Street. We gaan vanmiddag naar het American Museum of Natural History. Er staat eerst een lange rij buiten, maar net als we overwegen om weg te gaan verdwijnt de rij en zijn we in no time binnen. In de hal staan al wat dino skeletten. We beginnen helemaal bovenin op de 4e. Hier vinden we veel informatie en skeletten van zoogdieren en dino's. Er staat 1 heel groot skelet van een Titanosaurus. In het museum verder tentoonstellingen over mensen in de oudheid en over onder andere Indianen. De tentoonstelling over meteorieten is ook interessant. Grappig om de doorsnede te zien, massief metaal. Helemaal beneden is een tentoonstelling over oceanen. In de hal hangt een grote blauwe vinvis. Nog een stuk over de forest met een doorsnede van een oude boom en via de shop weer naar buiten. In de shop nog een mooie steen uitgezocht en een leuk shirtje voor de jongens.

Na (weer) voeren van eekhoorns lopen we via Columbia Avenue richting het Zuiden. In de verschillende zijstraten de "Cosby Show"-achtige huizen met stenen trappen naar de voordeur. Vanaf Columbia Circle nemen we de metro richting WTC en dan met de PATH terug naar Jersey. In de hotelkamer maken we pizza (toch wel lekker zo'n keuken in de kamer). Kinderen snel naar bed en de tassen vast klaarzetten voor morgenochtend.

1. Carly Schmitz:
    29 juli 2018
    Een van de mooiste/leukste dingen om te doen he?! The Brooklyn Bridge! Geeft echt fantastische foto's! Op naar dag 5. Ja, ik loop achter.....