Dag 5: dinsdag 24 juli 2018

24 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanochtend vroeg op. We vliegen om 8.10 naar San Francisco, dus rond 6.00 op het vliegveld zijn. Toch maar weer een Uber naar Newark. We moeten zelf de koffer labels en de boardingpassen printen en dan de tassen droppen. Dan nog even de security en we zijn weer ruim op tijd klaar. De vlucht blijkt vertraging te hebben vanwege een te laat binnengekomen vlucht. En als we in de wachtrij staan bij de startbaan komt er extra vertraging vanwege onweersbuien rond de luchthaven. Ongeveer 1,5 uur later dan gepland vliegen we richting San Francisco.

Vanaf de luchthaven met een Uber (hoe kan het ook anders) naar het hotel: Imperial Inn in Oakland. Echt een hotel uit een Amerikaanse film, met een ijsmachine op de gang. Even relaxen op de kamer en dan met BART naar San Francisco. We lopen door het Financial District en vervolgens via China Town en Little Italy richting de baai. We krijgen meteen een goede indruk van San Francisco. De typische huizen, de lange steile wegen en de cable cars.

We komen uit bij Pier 39. Dit is wel het toppunt van toerisme, maar goed we moeten het toch gezien hebben. En Caspar en Thijmen willen natuurlijk de zeeleeuwen bij de pier zien. Bovendien heb je vanuit hier mooi uitzicht op Alcatraz en zie je in de verte de Golden Gate Bridge. De brug is een beetje in nevel gehuld. De pier is verder echt té toeristisch met veel shops en slechte restaurants. Vanuit Pier 39 lopen we richting Fisherman's Wharf langs de kade. Het uitzicht op de baai is mooi. Bij de Wharf ligt een oude onderzeeër en een ander marine fregat. Verder zijn het ook vooral restaurants en winkels. We wandelen terug over Columbus Avenue en langs Washington Square. Met de BART weer naar Oakland, terug naar het hotel.

1. Elke:
    26 juli 2018
    Leuke verhalen, Susanne! Ik heb je verslagen met veel plezier gelezen. Jullie hebben al veel gedaan zeg! Veel plezier weer voor de komende dagen. Geniet ervan😊🌞
  2. Carly Schmitz:
    29 juli 2018
    Volgens mij genieten jullie ook in San Francisco!