Dag 7: donderdag 26 juli 2018

26 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanochtend eerst een echte Amerikaanse wasserette opgezocht. Het ziet er echt uit zoals in de film :-). Snel wat wasjes gedaan in de mega grote wasmachines. Na het ontbijt nog even een ander hotel gezocht. Bij Yosemite is een grote bosbrand waardoor grote delen van het park zijn afgesloten en ook het hotel waar we zouden verblijven. In plaats van Yosemite gaan we nu via Kings Canyon en rijden we een stukje door Sequoia National Park, maar dat is pas in het weekend.

Vandaag onze huurauto ophalen. Voor de laatste keer met BART naar de andere kant van de baai. Bij het Hyatt Regency op Embarcadero is de verhuur agent. We krijgen een vrij nieuwe Lincoln Town Car SUV. Er staat net 7.000 miles op de teller, voorzichtig rijden dus.

We rijden vandaag de 49 miles scenic drive, een uitgezette route langs de verschillende delen van de stad. Het eerste deel van de route hebben we de afgelopen dagen al redelijk gezien: het Financial District, China Town, Ferry Building, Pier 39. Via het Palace of Fine Arts rijden vervolgens door het Presidio heen. Hier is ook de San Francisco National Cemetry. Vervolgens gaat de route langs de stranden aan de oceaan, om Lake Merced heen naar het Golden Gate Park. Het park is echt heel mooi en groot. Vanuit het park rijden we naar Twin Peaks, het hoogste punt van de stad. Helaas is het vrij mistig, dus niet echt een wijds uitzicht. Bovenop de top staat ook een stevige en frisse wind. Na Twin Peaks laten we de rest van de scenic drive voor wat het is en rijden via de Painted Ladies, de bekendste gekleurde huizen van San Francisco, richting China Town. Hier nog even gewinkeld en gegeten en dan over de Bay Bridge terug naar het hotel.

1. Brenda Plat:
    27 juli 2018
    Lekker autootje!!
  2. Brenda Plat:
    27 juli 2018
    En volgens mij dezelfde wasserette als waar ik gewassen heb! ;-)
  3. Carly Schmitz:
    29 juli 2018
    Nog moordverhalen gehoord in Twin Peaks?
    Ziet er geweldig uit!