Dag 16: zaterdag 4 augustus 2018

4 augustus 2018 - O'ahu, Verenigde Staten

Vanochtend op tijd op. We vliegen om 11.00 vanuit Los Angeles naar Honolulu dus om 9.00 op het vliegveld zijn. Nog even betalen, cash want dat scheelt USD 50?! (heeft vast niets met de tax te maken)… De auto inleveren en met de shuttle naar de terminal. De tassen wegen en de spullen herverdelen. Elke tas mag maximaal 50 Lb wegen, het gewicht samen maakt niet uit. Dan door naar de computers waar we zelf de bagagelabels en boardingpassen moeten printen. Er klinkt ergens op de achtergrond nog een oproep over een achtergelaten rugzak met camouflageprint maar er gaat geen lampje branden. Als we de tassen willen gaan afgeven blijkt Thijmen's rugzak nog bij de plek voor het herverdelen van bagage te staan (oh, dat was die oproep...). Een dame van de luchthaven geeft aan dat ze de politie al ging bellen voor de tas... Tja, het is ook nog best vroeg zullen we maar zeggen.

We gaan keurig op tijd boarden en vliegen volgens schema naar Honolulu. Daar landen we rond 12.00 lokale tijd. We hebben nu 12 uur tijdsverschil met Nederland! Op de luchthaven snel de auto ophalen. De krijgen deze keer een Nissan Versa, veeeel minder luxe dan die Lincoln die we hadden helaas. Vanuit de luchthaven rijden we naar ons huisje met google maps. Als we aankomen is de tuinman nog bezig met het gras en de schoonmaakploeg is nog druk aan het poetsen. De boordjes die we onderweg gekocht hebben eten we op het terras van het huisje op, dan kunnen de schoonmaaksters hun werk afmaken.

Het huisje is echt prima en het uitzicht mag er ook zijn. De jongens hoeven voor het eerst deze vakantie geen bed en dus ook niet de lakens te delen, dat scheelt een boel. Ons bed is lekker groot en we hebben een eigen badkamertje. Op de gang staan een wasmachine en een droger, dus meteen maar even alle was van de afgelopen 9 dagen wegwerken. Een van de buurmannen informeert ons dat er een tornado richting Hawaii komt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Zoals het er nu naar uitziet gaat Hurricane Hector gelukkig ten zuiden van The Big Island (het eiland waar recent ook de vulkaanuitbarsting op was) langs en dat eiland ligt zuidelijker dan O'ahu. We zullen zien...