Woensdag 27 april 2022: Canopy Tour Drakensbergen

30 april 2022 - Cathkin Park, Zuid-Afrika

Vandaag rustig opstarten. Eerst een ochtendwandelingetje over het terrein van de guest farm. Toen we aankwamen gisteren was alles donker, dus nu kunnen we pas goed de omgeving zien, heel mooi.

IMG_7626 IMG_7631 IMG_7634

We genieten van een uitgebreid ontbijt met gebakken, gepocheerde en scrambled eieren en een uitgebreid buffet. Goed verzorgd allemaal. Rond 11.00 vertrekken we richting Drakensberg Canopy Tours, een klein half uurtje rijden. Vandaag gaan we een canopy tour doen, een zipline tour door een deel van de Drakensbergen. Voor mensen met hoogtevrees valt dat niet mee!

IMG_7644

Onder begeleiding van 2 gidsen en samen met een Zuid-Afrikaans gezin gaan we met een 4X4 richting de start. Na een korte, steile wandeling komen we bij het startpunt. En na de laatste veiligheidsinstructies gaan we echt van start. We beginnen met 3 "opwarm" ziplines, relatief korte stukjes en niet te diep. Dan volgt het echte werk. Zipline 4 gaat over een rivierdal van 65 meter diep en 125 meter lang. Even een keer diep ademhalen en dan gaan. De omgeving is echt prachtig. Dan volgt de langste zipline van 180 meter en de snelste. Volgens de gids zo snel als een Ferrari. Het spannendste is uiteindelijk het één na laatste platform. Een klein rond platform rond een boom zonder iets van een reling dat vol staat als we er met de 2 gezinnen op staan. Na de laatste zipline drinken we wat water en lopen dat terug naar het ophaalpunt van de 4X4. Een flinke steile wandeling. AL met al een geweldige ervaring, zelfs als je hoogtevrees hebt!

IMG_0071IMG_0072IMG_0083Zipline Thijmen

Terug bij Ardmore Guest Farm feliciteren we onszelf met een heerlijke fles Graham Beck bubbels, wat een overwinning. De kinderen gaan ondertussen lekker poolen. Daarna nog even lekker eten. Ook vandaag is het eten heerlijk (lam en rumpsteak, heerlijk). Nog even naborrelen en dan lekker naar bed.

20220427_163033

1. Twanny Verberne:
    30 april 2022
    Geniet van deze prachtige reis. Wij genieten mee met je reisverslag. Liefs!
  2. Pa:
    30 april 2022
    Als ik dit lees krijg ik al de kriebels in mijn benen
    Hartstikke leuk,
    Nu nog naar de leeuwen en zo