Maandag 25 april 2022 we gaan vliegen!

27 april 2022 - Johannesburg, Zuid-Afrika

We willen niet opnieuw onze vlucht missen, dus om 6.00 op. Om 6.38 de trein en nog voor 7 uur op Schiphol. Het lijkt veel rustiger dan gisteren. We lopen vanaf de trein binnendoor direct naar vertrekhal 3. Dat scheelt in ieder geval de rij buitenlangs die we gisteren hadden. Maar er staan (nog!!) geen rij. We mogen vrij snel door de afscheiding naar vertrekhal 2 en ook daar (nog) geen rijen. We zijn binnen 10 minuten waar we gisteren 3 uur over hadden gedaan. We liggen dus op schema. Voordat we onze bagage kunnen droppen moeten we nog steeds lang in zigzag rijen. Als je denkt dat je er bijna bent volgt een nieuw blok van 5 rijen en nog 1. Maar goed, we kunnen onze tassen op tijd droppen en richting de security. We zien in vertrekhal 2 al weer lange rijen ontstaan. De gang richting vertrekhal 3 staat al weer helemaal vol en er lijkt ook buiten weer een rij te vormen. Gelukkig dus dat we ruim op tijd waren.

Bij de security is het ook druk. We staan in een rij voor de roltrappen naar boven. Eenmaal boven wachten opnieuw lange zigzag rijen voordat we door de security kunnen. Na 2 uur en 15 minuten staan we achter de douane. Opgeteld bij die 3 uur van gisteren tot de plek waar we vandaag in 10 minuten waren, was de wachttijd dus 5 uur in plaats van de aangegeven 3 uur. Maar goed, we zijn op tijd door de douane en hebben zelfs ook nog tijd voor een ontbijtje. We komen onze lotgenoten van gisteren nog tegen, die waren er zelfs al om 6 uur dus ook ruim op tijd voor de vlucht.

IMG_7562

Met een uur vertraging (vandaag wel...) vliegen we richting Johannesburg. Onderweg worden we goed verzorgd. Van een van de stewardessen horen we wel dat ze opnieuw passagiers hebben moeten achterlaten op Schiphol, ondanks de vertraging. We landen rond 21.45 op Johannesburg. Het vliegveld is leeg! De koffers zijn gelukkig allemaal meegekomen en uiteindelijk komen we met de hotelshuttle aan bij Garden Court hotel O.R. Tampo International Airport. Moe maar iets meer voldaan rollen we in ons bed.

IMG_6826