Zaterdag 30 april 2022: Boottocht St. Lucia

3 mei 2022 - St. Lucia Estuary, Zuid-Afrika

Na het ontbijt vanuit het wat onpersoonlijke hotel tijden we baar St. Lucia. Vandaag maken we een boottocht op het meer daar, onderdeel van de iSimangaliso wetlands. We hebben een privé boot, samen met de familie Rikken. Zij maken precies dezelfde reis als wij. Als het goed is gaan we vandaag nijlpaarden zien! Er keven ook nijlkrokodillen maar die zitten onder water omdat het koud is voor ze.
Het is vandaag niet erg mooi weer met ook wat regen. De eerste (en hopelijk enige) keer deze reis. Het duurt niet lang voordat we de eerste hippo spotten. Zijn kopje komt af en toe even boven water. Iets verder oo komen we een familie nijlpaarden tegen die schuilen onder de mangrovebomen langs de waterkant. En indrukwekkend  gezicht. Je ziet met name een deel van de hoofden en soms wat van de rug. Ze leven met hun familie bij elkaar.

1F5DDC9F-F53A-42EF-89A2-22BBBBB2C11A

Een stuk verderop vinden we weer een mooie familie bij elkaar. De boot verwaait tegen de takken zodat we de nijlpaarden goed kunnen  bewonderen. Vermoedelijk raakt de boot onder water net een van de nijlpaarden dus die laat even van zich horen.

80D1AEEE-DA23-488B-964F-C83BEA6F5AE1 8C08DD5B-480D-4A18-9028-037C030CCECE

Op de weg terug zien we nog een stelletje visarenden. Die leven hun hele leven samen, en als een van beide sterf hongert de andere zich uit om plaats te maken in het territorium voor een niew stel.

797175B0-8FD7-4AD9-9963-756645F29C94

Omdat we geen krokodillen hebben gezien rijden we nog even door naar de krokodillen farm.
Op de terugweg naar het hotel zien we nog een groepje gieren in het veld. Terug in het hotel eten we samen met de familie Rikken in het restaurant. Thijmen en Caspar kunnen het goed vinden met dochter Anna (14) en zoon Mathijs (12). En wij met de ouders Boukje en Martijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl