Dag 8: vrijdag 27 juli 2018

27 juli 2018 - Monterey, California, Verenigde Staten

Na een snel ontbijt bij het hotel alle spullen verzameld en in de auto gezet. Wat een ruimte achterin! Vandaag rijden we via Richmond naar Mill Valley. Via de Richmond San Rafael Bridge naar het Noorden. Je rijdt zo helemaal om de baai van San Francisco heen, heel mooi. Mill Valley is een mooi klein dorpje. Het doet een beetje aan als een wintersportdorp. Bij Old Mill Park en de Dipsea Trail Head maken we een korte wandeling. Eerst een hele lange en steile trap omhoog en daarna een lang pad naar beneden. In dit bos staan hele hoge bomen en mooie huizen. Het is een oase van rust na de drukke stad. We drinken nog een koffie bij Equater in Mill Valley, gaan naar de plaatselijke supermarkt voor wat te eten en drinken onderweg en rijden dan richting het Zuiden.

We rijden over de Golden Gate brug. De brug is wederom deels omgeven door wolken. Richting het Noorden staat het verkeer stil, maar aan onze kant kunnen we goed doorrijden gelukkig. Door de stad verder naar Golden Gate Park. Daar stoppen we even voor een snelle lunch. Het waait flink en het is best fris. We rijden snel weer door want we hebben nog een flinke reis voor de boeg. Via de Pacific Highway 1 rijd je langs de kust. Na elke bocht weer een nieuwe baai, mooie strandjes, rotswanden en mooie huizen aan het water. We stoppen bij een van de vele strandjes om even uit te waaien en over het strand te lopen. Thijmen vindt een grote krabschaal, waarschijnlijk leeggegeten door een meeuw.

Verder richting Santa Cruz. We verlaten de Pacific Highway 1 om even door het stadje te rijden. Aan het water is een toeristische boulevard met een pretparkje en verder veel winkeltjes. We rijden terug richting de Highway. Hier blijkt het inmiddels erg druk te zijn, een erg vroege avondspits? We proberen een detour maar welke weg we ook kiezen, het is overal vol. Uiteindelijk komen we om 18.45 ongeveer aan bij het hotel: The Olympia Lodge in Pacific Grove bij Monterey. Een leuk hotelletje vlakbij de vuurtoren. We eten nog even wat in het stadje en dan snel naar bed.