Dag 14: donderdag 2 augustus 2018

2 augustus 2018 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Vanochtend eerst langs de 7 Eleven, tanken en ontbijt regelen. Daarna Joshua Tree NP in. De eerste stop is bij Skull Rock. Naast een grote rots die er uit ziet als een schedel liggen hier heel veel hele grote, ronde rotsen. We lopen en klimmen hier een rondje en bekijken het wonderlijke landschap. We zien nog 2 kleine hagedisjes op de rotsen, nog steeds niet de (met name door Thijmen en Caspar) gehoopte slang of schorpioen.

Vanuit Skull Rock rijden we richting Keys View aan de zuidkant van Joshua Tree NP. Vanuit hier zie je Mt San Jacinto, Palm Springs en de breuklijn van de San Andreas breuk. Wat je van de breuk ziet is met name een heuvelrand in een verder vlak dal. De weg verder door Joshua Tree NP is weer erg mooi en afwisselend. Grote vlaktes met grassen en Joshua Trees, vlaktes met alleen struikgewas, spitse rotseformaties, grote ronde rotsen en juist heel veel kleinere ronde stenen. Bij Joshua Tree rijden we het park weer uit en vervolgen we de weg richting Los Angeles / Santa Monica. Eerst over de CA-62 en vervolgens de I-10 West. Bij Colton nemen we de I-2015 Noord tot San Bernardino. Hier nemen we de afslag 5th Street, weer een stukje Historic Route 66. De route is op dit deel verder niet heel bijzonder. In de verschillende stadjes waar je doorheen rijdt vind je met name alle verschillende fast food ketens die ze hier hebben. Bij Pomona nemen we de I-210 West, gevolgd door de I-605 Zuid en de I-10 West. Rond 16.30 zijn we bij ons hotel voor de komende 2 nachten, Seaview Hotel Santa Monica.

Vanuit het hotel lopen we naar Santa Monica Beach (om de hoek). Thijmen en Caspar wagen zich in zee en springen lekker in de golfen. Jan Jaap en Susanne kijken rustig toe en bekijken de baywatch torens. Daarna even kort opfrissen in het hotel en dan een wandeling langs Muscle Beach en de pier van Santa Monica. Op Muscle Beach vooral veel fitte mensen die allerlei capriolen uithalen. Caspar doet een beetje mee en klimt een touw in. Vanuit Muscle Beach door naar de pier. We slaan de kermis op de pier over en lopen langs de vele artiesten op de pier, de een wat beter dan de ander ;-). We kijken naar de zonsondergang en naar de vele vissers op de pier en wandelen dan naar het restaurant. We eten vandaag bij Casa Martin, een Mexicaasn restaurant aangeraden door het hotel. Het is een authentiek Mexicaans restaurant waar we heerlijk eten. Thijmen en Caspar kiezen liever voor de Amerikaanse hap, de hamburger.