Zaterdag 7 mei 2022: terug naar Johannesburg en naar huis

11 mei 2022 - Rotterdam, Nederland

Vandaag alweer de laatste dag van de vakantie. Het is ongeveer 4 uu,5 uur rijden en we willen voor het donker op de luchthaven zijn.
Als we de spullen in de tassen gaan leggen zien we dat de auto's gewassen worden, wat een luxe.

Rond 11.00 vertrekken we uit Hazyview. Het eerste deel van de route rijden we nog langs mooie kliffen. Wat verder door wordt het landschap wat vlakker en meer grasland / landbouwgrond.
Onderweg komen we langs veel bekende namen, zoals Alkmaar, Schagen en Belfast en ook grappige namen zoals Geluk, Woestalleen, Wonderfontein en Winnaarspoort.

IMG_8242IMG_8245IMG_8246IMG_8247

We lunchen nog uitgebreid bij Rustique Boutique, bij Middelburg. Hier is ondertussen ook een babyshower en een bruiloft. We slaan de koffie over, want het is nog ongeveer 1,5 uur rijden naar de luchthaven en we willen niet in het donker aankomen.

In de schemering, net voordat het echt donker wordt rijden we de parkeergarage binnen en leveren we de huurauto in.
We vliegen pas om 23.00 terug naar Nederland, dus we hebben de tijd. Jan Jaap vliegt om 19.30 nog door naar Kaapstad, dus hij checkt zijn tas vast in.
We drinken nog even een koffie bij Mug & Bean en zwaaien dan Jan Jaap uit.

We droppen dan zelf ook de bagage en gaan door de veiligheidscheck en paspoortcontrole. Na de paspoortcontrole is een aantal winkeltjes, maar weinig gelegenheid om nog wat te eten. Gelukkig hebben we uitgebreid geluncht. We lopen nog een rondje langs de winkeltjes, kijken de kwalificatie van de Formule 1 in Miami en mogen dan het vliegtuig in. Thijmen en Anna zitten halverwege het vliegtuig in het midden op de voorste rij, dus veel beenruimte. Caspar en Matthijs zitten naast mij bijna helemaal achterin en Martijn en Boukje een paar rijen daarvoor aan de andere kant van  het vliegtuig. De vlucht vertrekt keurig op tijd. Na een kleine maaltijd nog even een filmpje kijken en dan wat proberen te slapen. Door het beetje slapen onderweg gaat de tijd best snel. We landen rond 10.00 op Schiphol. Iedereen veilig aangekomen en alle tassen zijn meegekomen, gelukkig. Nog wel even in de rij voor de paspoortcontrole en dan lekker naar huis.